online personeelsplanning
tel.071 7851530


“Het is een gebruiksvriendelijk programma, zowel voor de roostermakers als voor het personeel.”

“Voorheen maakte wij de roosters in excel, dit was best wel foutgevoelig. Vooral omdat wij een redelijk groot team hebben en ik altijd een vrij aanvraag map erbij moest pakken voordat ik een rooster kon maken. Nu in tactiplan zijn de verlof aanvragen al verwerkt en zie je in één oogopslag wie er beschikbaar zijn en wie niet. Ook werkt tactiplan met basisroosters, dit is voor onze organisatie ideaal. Je maakt een basisrooster en met een druk op de knop importeer je die naar de nieuwe week. Zo hoef je alleen maar steeds aanpassingen te maken, dat scheelt veel tijd.
De medewerkers van tactiplan zijn goed te bereiken en kunnen je vragen goed beantwoorden. Ook gaan ze mee met de ontwikkelingen binnen onze organisatie en denken hierbij mee over hoe zij deze in tactiplan kunnen vorm geven. Zo kunnen we inmiddels ook per dag zien hoeveel kinderen er op de groep komen en wat de bezetting hiervoor moet zijn. Wij zijn als organisatie erg blij met tactiplan, het is een gebruiksvriendelijk programma, zowel voor de roostermakers als voor het personeel.”
Manon van Bever, De Kikkerkoning kinderopvang
 

“Uren declareren is nog nooit zo gemakkelijk en snel gedaan als nu.”

“Tactiplan is een overzichtelijk programma en hulpmiddel om het rooster te plannen. Gebruiksgemak staat hierin vooraan, voor de planners maar ook voor de werknemers. Uren declareren is nog nooit zo gemakkelijk en snel gedaan als nu.
Mochten er vragen of opmerkingen zijn dan staan de medewerkers van Tactiplan voor je klaar. Er wordt snel naar een oplossing gezocht om het gebruikersgemak te verhogen. Je wordt keurig te woord gestaan en geholpen. Tactiplan denkt mee in de setting waarvoor je het programma gebruikt. ”
Jos Mooren, Huys Waerenberg
 

“Het roosteren is een stuk eenvoudiger geworden.”

“Het gebruik van TactiPlan volgde op de periode dat we de roosters in Excel maakten. Dat werkte prima, totdat er per ongeluk een fout in een formule was geslopen en we moesten constateren, dat het geen waterdicht systeem was. Sinds we TactiPlan gebruiken is het roosteren een stuk eenvoudiger geworden.

Alle medewerkers kunnen inloggen in TactiPlan en kunnen het rooster online volgen. Wat we ook als een groot voordeel beschouwen is dat de medewerkers nu altijd op de hoogte zijn van de status van het aangevraagde verlof. Geen mailtjes, of verlofbriefjes meer, alles staat online. Wanneer een medewerker verlof aanvraagt ziet deze meteen hoeveel uur het kost en hoeveel verlof hij of zij nog beschikbaar heeft.

We zijn klein begonnen met TactiPlan, eerst alleen de zwembaden en het klimpark. Inmiddels werkt het hele bedrijf met TactiPlan; voor elke afdeling hebben we een op maat gemaakt pakket gekregen. Zo gebruiken we bijvoorbeeld voor het kantoorpersoneel alleen de modules tijdschrijven en verlof, terwijl we op andere afdelingen de hele roostermodule gebruiken.

Met TactiPlan kunnen we meer managementinformatie uit ons rooster halen, via de tool rapportages kun je elke gewenste taak uitdiepen. Hoeveel uur per week, per maand of per persoon hebben we besteed aan die specifieke taak.

De helpdesk van TactiPlan werkt geweldig, ze reageren snel, denken mee en samen komen we altijd tot een oplossing.”
Neeltje Heijstek, Alkmaar Sport
 

“Tactiplan neemt echt werk uit handen”

“Sinds wij Tactiplan gebruiken, heb ik het gevoel dat we de personeelsplanning onder controle hebben. Een belangrijke stap, niet alleen voor degene die de planning doet, maar vooral ook voor de medewerkers. Tactiplan zorgt voor een duidelijk overzicht en is gebruiksvriendelijk. De medewerker vraagt zelf via het programma zijn verlof aan, fantastisch. Je kan er meteen mee aan de slag. In samenwerking met de helpdesk kom je snel tot de meest efficiënte manier om met het programma om te gaan. Tactiplan neemt echt werk uit handen, en dat is een heilig doel voor elke ondernemer.”
Remy Von Schükkmann, Kinderopvang Huisje Boompje Beestje
 

“En ja Tactiplan had het allemaal voor ons!”

“Bij ons werkte elke afdeling met een eigen rooster, de een gemaakt in Word en de ander in Excel. Urenbriefjes moesten allemaal handmatig afgetekend worden en de administratie verwerkte vervolgens alles weer in een ander systeem. Heel omslachtig allemaal en echt ‘vooroorlogs’… ;)

Wij zijn eerst met de afdeling klantenservice Tactiplan gaan testen. Voldoet het aan onze eisen? Heeft het de functionaliteiten die we willen? Kunnen we per afdeling een werkbaar rooster maken? Krijgen we duidelijke overzichten met verlof en plus- en minuren? Ga zo maar door. En ja Tactiplan had het allemaal voor ons! En missen we toch nog wat? Dan wordt er erg met je meegedacht, vaak kon en kan het zo toegevoegd of aangepast worden. Vooral voor de afdeling ‘zwembaden’ was het erg belangrijk om een makkelijk en overzichtelijk rooster te hebben. Je hebt daar met veel medewerkers en vele soorten disciplines en taken te maken. En ook voor de medewerker is het super handig, op elk moment en waar dan ook kunnen ze hun rooster inzien en zelf hun gewerkte uren invullen.

Uiteindelijk werken we er nu bedrijfsbreed mee en is iedereen zeer tevreden over het systeem! Het is tevens een enorme tijdsbesparing. Zowel voor de medewerkers, de roostermaker als voor de administratie. Waar je voorheen eerst verlofstaten e.d. moest opvragen, kan je dat nu met een druk op de knop zien. De service is ook op en top! Als er iets is dan wordt er snel gereageerd en gehandeld. Echt super!”
Angela de Vries, Sportbedrijf Lelystad
 

“De helpdesk is geweldig.”

“Het maken van roosters van personeelsleden werd voorheen uitgevoerd door de manager. In Excel had ik een eigen programmaatje gemaakt die de uren per dag en per week bij elkaar optelde. We hadden een eigen systeem, dat op zich goed werkte. De vervanging werd geregeld door één persoon, alleen was er altijd de angst dat wanneer zij plotseling niet zou kunnen werken, niemand wist hoe het verder moest. Het werd nodig tijd dat wij binnen onze organisatie zouden moeten automatiseren aangaande het roosteren.

Ons oog viel op Tactiplan en we gingen het uitproberen. Het was eerst even puzzelen hoe het werkte, maar door de gebruikersvriendelijkheid ging dat vrij vlot. De helpdesk is geweldig en denkt mee over aanpassingen die voor ons werk handig zouden zijn. We hebben een half jaar met twee systemen gewerkt, het oude (excel) en Tactiplan ernaast. Sinds januari 2014 werken we alleen nog maar met Tactiplan en het gaat goed. Het is een andere manier van roosteren en vervangen. Het voordeel is dat iedereen thuis zijn/haar verlof kan aanvragen en overal het online kan inzien, wie er wanneer werkt. We hebben op het zwembad nog wel een map waar van de lopende week de papieren versie in zit (handig om snel te pakken). Ook zijn de verlof- en ziekte dagen gekoppeld aan het rooster en tevens de urenregistratie en salarisadministratie. Binnen onze organisatie werken 3 personen in Tactiplan en hebben daarin een duidelijke taakverdeling gemaakt. De werknemers hebben alleen kijkrecht in het programma d.m.v. hun eigen wachtwoord.

We hebben een paar ochtenden belegd waarin we het personeel de werking van Tactiplan hebben uitgelegd en hoe ze er mee konden “werken”. In de praktijk blijkt dan dat er nog dingen zijn die iets inzichtelijker kunnen en daar wordt door Tactiplan over meegedacht en meegewerkt.

Wij zijn erg tevreden en vinden het de investering en moeite zeker waard!”
G. Huisman, zwembad “De Beemden”
 

“Het gaat eigenlijk min of meer vanzelf.”

“Door het invoeren van een nieuw rooster kwam een rooster voor de hele organisatie ter discussie te staan en besloten wij alleen voor de FrontOffice een rooster in te voeren. Gevolg is dat het sowieso al efficiënter is geworden, maar de manier van invoeren is zoveel handiger dan in ons oude roosterprogramma dat ik daarvoor alleen al de vlag uithang. Nadat wij een tweetal sessies hadden gehad met Sofios werd het rooster ingeregeld en kreeg ik een instructie van twee pagina’s. Tot mijn stomme verbazing was dit ook inderdaad genoeg. Het programma is zo doordacht dat het eigenlijk min of meer vanzelf gaat. Ik had een paar vragen dus stuurde ik een mail voor uitleg. Binnen een half uur had ik mijn antwoord en zo gaat het eigenlijk altijd. Als je ergens tegenaan loopt wordt je direct ondersteund en dat werkt erg prettig.
Kort en goed, ik ben heel erg tevreden over dit rooster en zeker ook over de support van Sofios.”
Loes Schellekens, Stichting Bibliotheek Velsen
 

“TactiPlan is enorm gebruiksvriendelijk.”

“Vanaf medio 2018 maken wij gebruik van TactiPlan voor alle bemande tankstations van ENVIEM. Voorheen maakten wij gebruik van urenverantwoordingen in Excel. Deze waren enorm bewerkelijk om te controleren en dat kostte ons heel veel tijd. Doordat we nu gebruik maken van de online tijdregistratie van TactiPlan hebben wij als afdeling P&O een enorme tijdsbesparing gecreëerd. Deze tijd kunnen we als afdeling weer in andere belangrijke zaken steken.

In een half jaar tijd hebben we als organisatie alle tankstations (ruim 50 locaties) geïmplementeerd in TactiPlan. Doordat TactiPlan enorm gebruiksvriendelijk is hebben we dit in zo’n relatief korte periode kunnen realiseren. In samenwerking met TactiPlan hebben we nu een online tijdregistratie die toegepast is op onze organisatie en die ons enorm veel werk uit handen heeft genomen. De service die daarbij wordt verleend vanuit TactiPlan is snel en efficiënt en worden onze wensen en vragen accuraat behandeld door de Helpdesk.

Kortom, wij zijn als ENVIEM enorm blij met onze keuze voor TactiPlan!”
Gerben Verhoef, ENVIEM Retail